No more apples for me!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu No more apples for me!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

No more apples for me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Australië, Brisbane

Te groen, niet groen genoeg... blegh!
De appels waren dan wel een stuk aardiger voor me dan de paprika's maar het
bleef rotwerk! Om het voor mezelf zo aangenaam mogelijk te houden prentte ik mezelf in dat ik tenminste nog iets aan mijn conditie deed. Ik zou er waarschijnlijk een mooi afgetraind lichaam aan over houden en een so called 'farmer-tan'. Ik had de mogelijkheid om hele dagen in de natuur te zitten en de lokale fauna te bewonderen (yeah right! Ik zag laatst nog een tijger...)

Nee, na 5 weken werd het toch wel eens tijd om Stanthorpe te verlaten. Dit rotdorp is echt Saai met een hoofdletter 's'. Behalve de lokale pub viel er weinig te beleven. O nee wacht! Er was dit grote, 1 keer in de 2 jaar plaatsvindende "Apple and Grape festival" Nou nou, toe maar! The place to be...NOT!!!!!! Maar goed, om mijn verhaal te vervolgen...
Hele weken hard werken om vervolgens in het weekend zat te worden ging ook een beetje vervelen op den duur. Zeg ik "weekend"? Voor alle duidelijkheid... een week zag er als volgt uit: 5 uur 's ochtends opstaan, 10 uur werken voor een hongerloontje en dat voor 6 dagen in de week... 5 WEKEN LANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op cultureel gebied heb ik dus weinig interessants te melden behalve dan dat het "sound-of-music-gehalte" waar ik het in 1 van mijn vorige mailtjes over had (vanwege de heuvels) alleen maar toe nam door de aanblik van alle uit school komende kinderen in prachtige kostuums a la '20 eeuwen geleden'.

Maar goed, na een erg lang durende, regenachtige week, waarin ik een tractor de sloot in heb gereden (uitleg volgt wel een keer als ik thuis ben) ben ik uiteindelijk vertrokken uit Stanthorpe... EINDELIJK VRIJ!!!!!!! VRIJ!!!!!!!!!

In het guesthouse in Brisbane werd ik opgewacht door Sade en Tamara... 2 Nederlandse meisjes die ik nog kende vanuit Stanthorpe (kan die naam niet meer aanhoren!!).
Gezellig wijntjes gedronken en de dag erna een bezoek gebracht aan onze Mexicaanse vriend Mauricio (ook van de applefarm) die in Brisbane studeert. Na wat heerlijke taco's heeft hij ons de universiteit laten zien. Heel mooi gebouw met een levensgroot park er omheen. We zijn zelfs nog door een stukje jungle gewandeld.
In deze rustgevende omgeving kwam ik ineens met een geweldig plan! Ik bedacht me ineens dat het misschien wel een leuk idee is om mijn masterdegree (ik heb nu mijn bachelor) te gaan halen op een internationale universiteit ergens in het buitenland. Het nuttige met het aangename verenigen. Is dat geen goed plan?! Ben ik wel weer minstens een jaar weg
(als het er geen twee zijn) maar wel weer een leerzame ervaring toch? Nou ja, ik moet dit idee eerst nog maar wat meer uitdiepen.

Maar goed... genoeg gekletst voor vandaag. Het enige dat ik nog even kwijt wil is dat ik weer met Helga 'herenigd' ben. Met een vlucht vanuit Sydney is ze vandaag in Brisbane aangekomen en we zullen de aankomende tijd weer gezellig saampjes reizen. Jullie horen van me.

Liefs Emmy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 47178

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: