City-hopping - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu City-hopping - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

City-hopping

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Australië, Brisbane

I made up my mind! Al sinds het moment dat ik in Australië ben vraag ik me af wat ik hier eigenlijk te zoeken heb, waardoor ik maar een beetje blijf zweven tussen 'blijven' en 'naar huis gaan'. Dat schiet natuurlijk niet op dus bij deze heb ik besloten dat ik NIET NAAR HUIS wil. Hèhè, wat een opluchting! Dus...

Time to hit the road AGAIN!

Na enkele dagen relaxen in Sydney (heerlijk bij Bernadette op de bank hangen en tv kijken en oja, we hebben onze Nepalese vriend Bhupal ook weer gezien!) werd het weer tijd voor actie. Volgende bestemming: Brisbane, een moderne hoofdstad in de staat Queensland. Met bijna 1,5 miljoen inwoners is Brisbane de op 2 na grootste stad van Australië.
De stad ligt aan de 'Brisbane river' en staat bekend om zijn schoonheid, zachte klimaat (duh!! echt niet!!! stikheet is het hier!) en vriendelijke sfeer. Ook de tropische vegetatie schijnt schitterend te zijn (aldus mijn reisgids, haha!)

Voor de 2e keer nam ik afscheid van Helga... haar zie ik over 2 maanden waarschijnlijk pas weer. En of course: bye bye Sydney!

De busrit naar Brisbane...
Het was weer zo'n vreselijk lange rit, dit keer 16 uur. Tien minuten voor aankomst ging de bus stuk; opgeblazen accu. Ik heb in Australië nu 3x in een bus gezeten waarvan er twee stuk gingen... ik zweer het jullie... die schroothopen op wielen in Azië zijn toch beter! Interessant...
Ik besloot niet op een nieuwe bus te wachten en nam een taxi naar het guesthouse waar ik heen wilde.

In Brisbane is het een uur vroeger dan in Sydney (tijdverschil met Nederland is nu dus nog maar 9 uur) en het is hier 10.000 keer vochtiger. Gelukkig zit er een gratis zwembad bij het guesthouse!
De 1e dag van mijn verblijf kwam de vrouw van het guesthouse al met een baan op de proppen. Ik meteen gebeld en mocht diezelfde middag op sollicitatiegesprek komen. Het betreft een fruitstal midden op staat in hartje centrum; of ik voor +/- 40 uur per week fruit wil verkopen. Yeah! Natuurlijk wil ik dat! Nu maar hopen dat ze me wil hebben.

Om de rest van de dag door te komen ben ik gaan sait-zie-jen. Heb lekker in het gras gelegen van de Botanische tuinen en heb tevens een bliksembezoek gebracht aan het oude gemeentehuis. Ben daarna doorgelopen naar de andere kant van de Brisbane-rivier. Geweldig mooi uitzicht op de stad en ook apart was het aangelegde strand temidden van alle wolkenkrabbers.

Gisteravond ben ik met wat meiden van het guesthouse de kroeg ingedoken. Was niet heel bijzonder. De meisjes waren een beetje jong denk ik want ze waren steeds zo giebelig en Britney Spears-achtig. Ben al snel weer terug gegaan en mijn bed ingedoken...
Een nieuwe dag en een nieuw begin. Heb nog niks gehoord over het fruitverkopen en heb zelf maar even teruggebeld. Als het goed is hoor ik het vanmiddag. Denk dat ik nu toch vast verder ga met zoeken naar iets anders ook al heb ik er HELEMAAL geen zin in. Getver....
Liefs Emmy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 47241

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: