Fisherman’s-trousers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Fisherman’s-trousers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Fisherman’s-trousers

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Grrrrrr... g#dv#erd#mm#!!!!! IK HAAT COMPUTERS!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben nu geloof ik al een uur bezig om alle mailtjes van iedereen te checken. ´Zonnet´ liep steeds vast en omdat ik ontkende dat het aan ´Zonnet´ lag ben ik maar geswitcht van internetcafé. Ook hier had ik de nodige problemen.
Ik had me eigenlijk voorgenomen om iedereen een persoonlijk mailtje terug te sturen aangezien ik de komende tijd erg weinig zal mailen. We vertrekken morgen naar Ko Chang, een tropisch eiland ZONDER elektriciteit, naar ik vernomen heb, dus dat wordt nog wat! Maar heb er wel erg veel zin in moet ik zeggen. We zitten nu 5 dagen in Bangkok en hebben denk ik alles hier wel gezien. Gisteren (7 mei) hebben we alsnog de kanalentocht gedaan om een indruk te krijgen van het leven aan het water. Echt goor man... dat water ziet groen/bruin van de viezigheid maar er zijn gewoon mensen die daar in zwemmen!!!
Getverdegetver! We hebben een stop gemaakt bij een Snakefarm waar we ongeveer verplicht een kaartje moesten kopen om vervolgens te genieten van een show met slangen die maar liefst 5 minuten heeft geduurd. We zaten daar in totaal met een mannetje of 5 denk ik.
"And now we're going to milk it!!!" (Spannend muziekje erbij weet je wel) tadaa!!! Een potje met melk voor je neus, ff in de bek van die Cobra kijken en voorbij was de show.
Geweldig genoten... NOT!!!

Nou, en toen verder met de tocht. Iets verderop werden we gedropt bij de Wat Arun, een grote tempel aan de oever van de Chao Prahya River. 10 Baht voor het aanleggen van de boot, 10 Baht om de Wat Arun van dichtbij te bekijken terwijl het ding vanuit de wijde omtrek nog te zien is. Wat een afzetters die Thai-people. Maar ach, die mensen moeten ook ergens hun brood mee verdienen denk ik dan maar.
's Avonds zijn we gaan winkelen op de Khao San Road. Elke avond, tot diep in de nacht is de hele straat vol met kraampjes en kroegjes en mensen, en het is allemaal zo leuk! Ik heb 2 hemdjes, een broek en een jurk gekocht met het idee het als pyjama te gebruiken. Het kost hier echt allemaal geen bal! Ben voor dit alles nog geen 10 euro in totaal kwijt, echt relaxed! Heb er ff aan zitten denken om een discman te kopen (ongeveer 50 euro) maar bedacht me dat het toch weer extra sleepwerk is. Nog ff over die jurk/pyjama... het ding zat bij thuiskomst zooo strak dat het als geen van beide mooi zit, echt jammer. Ik geef misschien een beetje teveel informatie maar zoals ik al zei, misschien horen jullie een tijdje niks van me en dan ben je blij dat je nog iets te lezen hebt, hihihi! Dus ik ga weer even door met mijn verhaal.....

Vandaag hebben we een bezoekje gebracht aan de Grand Palace en zijn we over de Amulet-market gelopen. Een overdekte markt met alleen maar locals waar je alleen maar amuletten zag. Werd er een beetje draaierig van voor mijn ogen. Maar goed, ook weer leuk. Tsja, en toen zijn we weer beland op de vertrouwde Khoa San Road. Daar zijn we neergeploft op een terrasje en zijn aan de praat geraakt met een vrouw uit Wales over de schoonheden van Thailand en haar kotsende vriendin die gisteravond zoveel gedronken had dat ze vandaag te ziek was om haar vlucht naar huis te kunnen nemen. Ze heeft de vlucht moeten verzetten... kassa!
Nou, en toen kwam er een jongen naar onze tafel om de Lonely Planet te lenen en voor we het wisten heeft hij de rest van de middag samen met ons biertjes gedronken, erg gezellig. Hij kwam uit Nieuw Zeeland en vertelde dat 3 weken veel te kort is om Nieuw Zeeland te verkennen. Dit hebben we inmiddels vaker gehoord dus er is een zekere kans dat we een beetje gaan
schuiven in de Australië/Nieuw Zeeland- planning.

Twee nieuwe ervaringen die ik vandaag gehad heb en zeker het noemen waard, zijn: ik heb geplast op zo'n wc waarop je moet staan! Beetje onhandig, vooral als je al iets meer gedronken hebt, maar het ging op zich wel oké.
Ten tweede heb ik vandaag de eerste tropische regenbui meegemaakt. Het ging niet zo hard maar het was regen en we zitten in een tropisch land, dus wat wil je nog meer!!! Vanavond of de avond erop (ff kijken hoe snel ze hier een wasje kunnen draaien) vertrekken we dan naar Ko Chang. Jippie!!!! Wordt leuk, jullie horen het achteraf allemaal wel weer. Oja, trouwens, het eiland waar de "Beach" is opgenomen ligt in de buurt, dus wie weet... Nou, ik vind het wel weer welletjes voor vandaag. Ik wil iedereen heel erg bedanken weer voor het sturen van al die mailtjes. Het zit er vandaag niet in dat ik iedereen persoonlijk ga antwoorden maar dat komt nog wel een keer.

He mensen, we spreken elkaar snel weer en ik zal aan jullie denken!

Liefs Emmy!!!

- papa: mocht ik nog steeds op het eiland zitten ten tijde van jouw verjaardag..VAN HARTE GEFELICITEERD!
- mama: lukt het een beetje met het opslaan van mijn mail?
- Matthijs: dag lieve broeder, ik zit a) niet de hele dag achter internet en b) ik probeer elke dag een Thais gerecht uit... heb gisteren zelfs noodles gegeten met van die stokjes!
- Kirsten: doe de groeten terug aan Peet en ik zou zeggen; ga ook lekker op vakantie!
- Marjorie: wederom heel erg bedankt voor je update van gtst... ik moet er steeds heel hard om lachen! Doe de groeten terug aan Thijs!
- Rob: ik heb je verhaal gelezen hoor!!! Lang maar wel interesting! Gaaf hoor dat huis en al die wilde dieren!
- Chiara: fijn hè, zo'n tropische omgeving!
- Helga: ik hoop dat je het heel leuk gaat krijgen op Ko Chang... ben erg jaloers op je!
- Jochem: ik mail me helemaal suf! Je had gelijk, echt veel reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 47197

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: