Kippenvel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Kippenvel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Kippenvel

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Dag lieve mensen,

Echt ontzettend bedankt voor alle reacties die ik van jullie gehad heb, kreeg het er helemaal koud van! En dat terwijl het hier nog steeds tropisch warm is...
We hebben vannacht voor het eerst in ons hostel geslapen en volgens mij hadden we een jetlag! We werden allebei steeds midden in de nacht wakker en konden ook niet meer slapen. We zijn maar een beetje in de Lonely Planet gaan bladeren enzo, echt idioot! Uiteindelijk zijn we wel weer gaan slapen om vervolgens 15.00 uur 's middags weer wakker te worden. Met veel moeite hebben we onszelf dan uit bed gesleept en zijn we de wijde wereld in gegaan.

We moesten nog ontbijten maar wisten niet waar. We kwamen uiteindelijk terecht in een klein steegje waar ze aan het thaiboxen waren. Met gevaar voor eigen leven zijn we er doorheen gewandeld. Ik overdrijf nu een beetje maar het verhaal moet wel spannend blijven natuurlijk!!! We zijn eigenlijk meteen weer vertrokken op zoek naar ontbijt, dit hebben we iets verderop gevonden in een hostel. Die mensen keken ons wel raar aan dat we nog om ontbijt kwamen vragen maar het was geen probleem. Twee gebakken eitjes, 2 toastjes, kopje koffie, jam... ja ja... een echt Europees ontbijt dus, zoals dat gebruikelijk is in Thailand!! (lees: niet dus)
Behalve de kleine worstjes die erbij zaten, en laat Helga daar dan ook bijna van over haar nek gegaan zijn!

Daarna op zoek naar een bezienswaardigheid. Een plattegrond van Bangkok gekocht en ja hoor, de Thaise mensen komen als vliegen op stront op je af (niet dat ik mezelf met een stuk stront wil vergelijken maar goed...)

- "I bring you there and then you make a stop and then I bring you to blablabla..."
- "No, we only want to go to that temple and that's it!"
- "But I know some places, it's good for me and it's good for you"

En dit gesprek zette zich voort gedurende 10 minuten totdat we er zo genoeg van hadden dat we weg liepen, met op de achtergrond een boel gescheld over waarom we dan naar Thailand komen etc als we de Thaise mensen niet willen helpen...
Nou, uiteindelijk zijn we dus gewoon gaan lopen. Het oversteken is hier trouwens wel een probleem. Op een bepaald moment vroeg Helga me wanneer je weet of het groen is... ik zei: als jij wilt dat het groen is! We staken de straat over en opeens kwam er van rechts toch een berg tuktuks, auto's, bussen, brommers en nog meer van dat spul aan!!! RENNEN!!!!!
Maar we leren het wel hoor.

Om een lang verhaal kort te maken: (ik wijk uit merk ik, gaap...) we hebben een prachtige, met goud beklede Boeddhistische tempel gezien ( en van die mannen in oranje jurken) en zijn vervolgens doorgelopen naar een levensgroot Boeddhabeeld. Daar hebben we lekker op het gras een beetje zitten koekeloeren naar de lokale bevolking en de hoeveelheid aan honden en katten
dat hier rondloopt.
Daarnet heb ik mijn eerste Thaise gerecht gehad, namelijk: rijst met Thaise rode curry (weet je wel mam, wat ik laatst nog gemaakt had van 'Albert Heijn thuismerk´ geloof ik, deze was alleen iets pittiger).

Nou dat was het weer, jullie hebben weer wat leesvoer.

Tot horens!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 47210

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: