Ik zit hier tussen de criminelen!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Ik zit hier tussen de criminelen!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Ik zit hier tussen de criminelen!!!

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Australië, Melbourne

Hai peeps!

Ja, hier zit ik dan. Ik ben nu al ruim een week in Melbourne. Behalve dat ik letterlijk gezien vastzit in deze stad, zit ik af en toe ook een beetje vast op het persoonlijke vlak. Ik word gek van alle beslissingen die ik moet maken, vooral omdat ik nooit weet welke de juiste zal zijn.
Werken??? Daarvoor kom ik toch niet helemaal naar Australië? Ik wil dingen ZIEN!!!
Maarja, daar is geld voor nodig... dus, ik MOET wel werken! Maar waar dan en wat dan? Waar baseer ik mijn keuzes op en wat nou als ik de verkeerde keuzes maak? Kan ik niet beter naar huis gaan?

BLABLABLA!!!! And so on, and so on...
Ik heb na dagenlang gepieker besloten dat het allemaal eigenlijk niet uitmaakt. Ik zie wel waar het schip strandt... IK BEN VRIJ!!!!!

Goed, maar nu de beloofde geschiedenisles.

Laat ik beginnen bij de aboriginals die hier 60.000 jaar geleden vanuit Azië voeten aan wal zetten. Deze jagers hadden lange tijd het rijk alleen totdat de Hollanders op de proppen kwamen. Jaja, onze kaas-etende helden waren de eersten die grote delen van Australië en Nieuw Zeeland in kaart brachten. Na enige tijd bleek dit gebied echter geen financiële voordelen op te leveren dus lieten ze het voor wat het was.

Tijd voor de Engelsen om eens een kijkje te nemen...
"Tsja, eigenlijk is het maar een waardeloos stuk land maar ach, we kunnen er wel een strafkolonie vestigen!" aldus James Cook anno 1786.
Dus, binnen no-time arriveerden schipladingen vol gevangenen in het huidige Sydney. Hiermee begon de ontwikkeling van Australië.

Na de 2e W.O. kwamen er nog eens 2 miljoen immigranten van over de hele wereld bij.
Alhoewel de Britten het land ooit geclaimd hadden, is Australië ondertussen nauwelijks meer met Groot-Brittannië verbonden. Een 1e voorbeeld daarvan was de Vietnam oorlog; een oorlog waarbij Australië betrokken was maar Groot-Brittannië niet.

And what about Melbourne? De stad waar ik me nu bevind is gesticht door John Batman (tididididididi...batman....batman...batman! Poef! Ieuwww! Auww!!!).
Deze zoon van een gevangene (hoe kan het ook anders) koos deze plek vanwege de vele goudvelden. De rijkdom die deze goudvelden opleverden werd gebruikt voor de bouw van grote openbare gebouwen en aan het eind van de 19e eeuw was Melbourne de industriële en financiële hoofdstad van Australië. Het nationale parlement verhuisde in 1927 echter naar Canberra. De huidige hoofdstad werd speciaal voor dit doel gebouwd.

Maar goed, Melbourne dus. Deze stad is in de loop der jaren uitgegroeid tot een plek met een scala aan culturele mogelijkheden, veel Victoriaanse architectuur, vele restaurants en talloze sport- en kunstevenementen. Het is de 2 na grootste stad van Australië en ik heb verdomme nog steeds geen baan!!!

Na het bellen van talloze fruitpluk-instanties nog steeds geen resultaat!! De appel mag dan wel niet ver van de boom vallen maar wat schiet ik daarmee op als ik maar niet wegkom uit deze stad? Voorlopig moet ik het nog maar even doen met het schoonmaken van de keuken in dit guesthouse en afwassen in een restaurant twee blokken verderop.
Maar goed, ondertussen neemt het gevoel steeds meer toe dat ik verder wil. Weg hier en de omgeving verkennen!!! Hopelijk komt mijn volgende mailtje uit een meer natuurlijke omgeving. En anders uit Sydney waar ik weer voor een paar daagjes naar terug zal keren.

Cheers!! (Dat zeggen ze hier altijd i.p.v. doei!)

PS: bovengaande doet me trouwens denken aan de rare gewoonte van de Australiërs om alles in te korten. Omdat ze te 'lui' zijn om te praten maken ze het zichzelf een stukje makkelijker. Wat voorbeelden:

Australie -> Ozzie -> Oz
Sigaret -> Siggie
Breakfast -> Breakkie
Vegetarian -> Veggie

Volgende keer meer voorbeelden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 47238

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: