Kiwi's all over! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Kiwi's all over! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Kiwi's all over!

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi iedereen!

We zijn er! Nieuw Zeeland!!! Ik ben er nog maar net maar ben er nu al helemaal wild van. Als je de film "The Lord of the Rings" gezien hebt begrijp je waarschijnlijk wel waarom.
Nieuw Zeeland wordt gezien als een microkosmos; een land dat alle natuurlijke attracties van de wereld bezit... vulkanen, regenwoud, stranden, geisers, gletsjers, meren, fjorden en veel mooie flora en fauna (waaronder natuurlijk de Kiwi! Het ziet er trouwens ook ECHT uit als die vrucht alleen heeft het een snavel en pootjes. Het zal alleen niet echt lekker smaken als je het in de blender gooit...)
Nieuw Zeeland is ook een paradijs voor de echte avonturier: je kunt wildwater raften, grot raften, bergbeklimmen, skydiven (wat ik ZEKER wil gaan doen!), bungyjumpen, skiën en ook zijn er duizenden tracks die je kunt lopen. Voor elk wat wils dus!!!

Ik zou daarbij nog even heel trots willen doen over het feit dat Kiwi-land is vernoemd naar onze Nederlandse provincie 'Zeeland' maar goed, het is toch uiteindelijk weer die verrekte James Cook geweest die het land claimde in naam van Groot-Brittannië. Grrr, net als hij bij Australië gedaan heeft.
Toch weet iedereen dat de eerste echte bewoners van Australië de Aboriginals waren! Ook Nieuw Zeeland werd al eerder bewoond. De gelukkigen waren de Maori's... een oorspronkelijk uit Polynesië afkomstige bevolkingsgroep die zich hier al eeuwen geleden vestigde. De Kiwi's (de huidige inwoners van NZ) schijnen veel meer in harmonie te leven met de Maori's dan de Ozzies dat doen met de Aboriginals. Nou ja, whatever...
De Maori-cultuur moet in ieder geval erg rijk en diepgaand zijn maar helaas weet ik er in dit stadium van mijn trip nog maar weinig van af. Misschien dat ik jullie de volgende keer kan verblijden met een cultureel hoogstandje!

Wat heb ik jullie tot dusver dan WEL te vertellen?
Nou eh, de vlucht van Cairns naar Sydney verliep goed maar de vlucht van Sydney naar Christchurch was beter. Boeing 747 van Qantas...the best you can get, if you ask me!! Net als de vlucht van Londen naar Bangkok hadden we weer tv-schermpjes dus ik heb een leuke film gekeken en me ondertussen de ravioli en chocoladepudding goed laten smaken... (mjam, smak!!!!
De laatste paar minuten voor de landing had ik een geweldig mooi uitzicht over het Nieuw Zeelandse berglandschap totdat opeens...

"Crew, take your seats immediately!!!"

Het vliegtuig begon heen en weer te schudden...

"Take your seats please, NOW!"

Hmmm, ineens moest ik weer denken aan de mededeling van de piloot vlak voor vertrek:

"Ladies and gentleman, welcome on board of this aircraft. Sorry for the small delay but something was wrong with the engine. It's all fixed now so no worries. Enjoy your flight..."

Ik was daarom toch enigszins opgelucht toen we veilig aan de grond stonden...
"Welcome to Christchurch!"

's Avonds zijn we uit eten geweest bij de Indiaan waar ik tevens had afgesproken met Saskia, een meisje dat ik nog kende vanuit Brisbane. Zij had in de tussentijd een Kiwi leren kennen die ons graag met de auto een dag rond wilde rijden in de omgeving van Christchurch. Prima, hartstikke leuk!
De volgende ochtend stond er een Cabrio voor de deur van ons guesthouse. Alhoewel, officieel was het geen Cabrio maar het leek er veel op; zo'n stoere patserwagen met open dak. Zonnebril op, wind in de haren, muziekje erbij... hey, we are so cool!!
Meteen toen we de stad uit waren zaten we in de bergen... wauw! Een knalblauw meer in het dal... jee! Ik kreeg een klein beetje een Tibet-flashback ook al was DAAR in geen velden of wegen begroeiing te vinden. Maar toch, de ruigheid van de bergen, de kou... echt om van te genieten!

Het is trouwens best vreemd om vanuit het tropische Cairns ineens in de kou terecht te komen. Dikke winterpyama weer aan, in een slaapzak i.p.v. onder een dun laken... ff wennen maar wel heel behaaglijk; kopje koffie op het terras terwijl het eigenlijk net iets te fris is om buiten te zitten... heerlijk, heb ik echt gemist besef ik nu! De Nederlandse gezelligheid!

Maar ik mis het nog net niet genoeg om nu al naar huis te komen. Nee hoor, het avontuur gaat morgen pas beginnen. We hebben een auto gehuurd voor de aankomende 3 weken dus we hebben weer alle vrijheid om te gaan en te staan waar we willen. Meer verhalen volgen later!

Liefs Emmy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 47241

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: