Best view ever!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Best view ever!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Best view ever!!!!

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Australië, Sydney

HAPPY NEWYEAR!!!!!!!

Hoe was de jaarwisseling in Nederland? En hoe was het in Indonesië Suzanne?
En Michiel, waar hang jij eigenlijk uit op het moment? India?
Nou ja, Sydney was in ieder geval gaaf! Ik denk de gaafste jaarwisseling die ik ooit beleefd heb! En tevens bleek weer dat de leukste dingen op de meest onverwachte momenten gebeuren.

Het vuurwerkspektakel bij de Harbourbridge en het Opera House trekt elk jaar weer duizenden mensen. Hoe mooier het uitzicht hoe beter, dus iedereen vertrok om 3 uur 's middags al naar omliggende parken om zeker te zijn van een plaats in het gras.
Wij hadden eigenlijk niet zo'n zin om de hele dag een beetje tussen 20.000 andere mensen te liggen fikken in de zon en te wachten tot middernacht dus besloten we het rustig aan te doen. Met wat andere mensen vertrokken we aan het eind van de middag naar Balmain; een wijk in Sydney vanwaar we een heel mooi uitzicht hadden op de Harbourbridge zonder al te grote mensenmassa's. We hebben daar rond 9 uur naar het kindervuurwerk gekeken en dat was al geweldig maar er stond ons nog meer te wachten.

Yo, onze gekke engelse vriend was door iemand uitgenodigd op een feest en ook wij waren van harte welkom, zo bleek na een belletje over en weer. Oké, waarom niet, altijd gezellig een feest toch? Blijkt diegene in een supermooi appartement te wonen op de 7e etage!!!
Jane, Helga en ik konden onze ogen niet geloven maar het ongeloof kwam pas echt toen we het balkon opliepen... Uitzicht over heeeeeeeel de stad met recht vóór ons het Opera House en de Harbourbridge!!!!!!! Overal in het water zagen we met lichtjes versierde partyboten, een skyline waar je u tegen zegt en rechts van ons de lichtklok waarop het aftellen al snel begon...

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4 , 3, 2, 1, Happy Newyear!!!!!!!!!!!

Wauw! Het vuurwerk was echt ongelooflijk mooi en overal over heel de stad zagen we het geflits van fotocamera's en hoorde je het gejoel van alle mensen die zich naar het centrum hadden begeven om dit alles te kunnen zien. Het was echt magisch, ben blij dat ik dit mocht meemaken! Morgen hoop ik jullie een paar foto's te kunnen sturen die Helga afgelopen
nacht met haar digitale camera gemaakt heeft.

Nu alle feestelijkheden achter de rug zijn vind ik het ook wel eens tijd worden om de rest van Australië te gaan verkennen en daarom vertrek ik morgenavond naar Melbourne.
Jullie horen van me.

Liefs Emmy!