Alweer een dag voorbij in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Alweer een dag voorbij in Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Alweer een dag voorbij in Bangkok...

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

17 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

Hier ben ik dan weer, al voor de derde dag op rij. Ik denk niet dat ik het volhoud om elke dag te mailen maar zolang ik nog in Bangkok zit, en er op elke hoek van de straat internetcafés te vinden zijn, duik ik er toch elke dag even achter.

Nou, even denken hoor, wat heb ik vandaag gedaan? Uhm... oja, we zijn als eerste vandaag vertrokken naar een andere hostel, nog geen 50 meter verderop. Daarna zijn we naar de Chao Phraya River gelopen omdat we daar een kanalentocht wilden maken. Onderweg (de wandeling duurde hooguit een kwartier) werden we steeds aangeklampt door jan en alleman; dit gaat hier altijd zo hebben we gemerkt. In eerste instantie willen mensen je helpen en uiteindelijk proberen ze je zover te krijgen dat je doet waar zij zelf financieel baat bij hebben zeg maar. Maar we hebben vandaag flink mogen oefenen in het afpoeieren van mensen dat het al steeds beter gaat. Maar goed, de kanalentocht is een taxirit geworden over het water van het noordelijke gedeelte naar het zuidelijke gedeelte van de rivier. Dit is voor de mensen hier net zo normaal als voor ons de bus. Toen we uitstapten hebben we de skytrain genomen naar het winkelcentrum van Bangkok.Toen we uitstapten was het net even of we op Hoog Catharijne terecht waren gekomen, alleen een stukje drukker. Allemaal leuk en aardig maar we wilden wel eens wat meer zien van Bangkok. Conclusie: druk, druk, druk en nog eens druk! Wel gezellig, maar druk! Wat me hier trouwens ook zo opvalt (lees: kotsneigingen oplevert) is die stank die hier hangt. Overal op straat staan mensen met van die karretjes waarop ze eten bereiden. Een hele typische geur die soms wel lekker ruikt maar over het algemeen een hele nare lucht veroorzaakt. We besloten dat we naar China Town wilden. Oké, hoe gaat dat???

Stap 1: je pakt een kaart van Bangkok

Stap 2: je probeert te ontdekken welke bussen waar heen gaan

Stap 3: je vraagt maar eens iemand

Stap 4: je gaat bij de halte staan om vervolgens te zien hoe de bus die je nodig had aan je voorbij
rijdt ( het principe is hier… instappen als de bus nog rijdt zodat hij niet hoeft te stoppen)

Stap 5: de volgende bus "inspringen" en ervaren hoe het voelt om een stuk vee te zijn.

Stap 6: een aardige Thaise mevrouw weet waar je moet zijn, vertelt je dat je de bus uitmoet zodat ze daarna tot de conclusie kan komen dat je toch de goede bus te pakken had.

Stap 7: een andere bus weer in

Stap 8: 3 haltes erna er weer uit en ontdekken dat je nog steeds niet in China Town bent

Stap 9: aangeklampt worden door een Thai die zegt dat China Town alleen in de ochtenduren bruist en voor de rest geen bal aan is en zelfs gevaarlijk

Stap 10: na uren lang dwalen de tuk-tuk naar het hostel nemen en neerploffen bij de McDonalds.

Zo, dus mensen, als je ooit advies nodig hebt... bel mij!!

Dit is ongeveer wat we vandaag gedaan hebben. We hebben al bedacht dat we aan het eind van de week nog iets zuidelijker gaan, namelijk naar een tropisch eiland (JAWEL!!!) genaamd Ko Chang. Dus pak de atlassen er maar vast bij, dan kunnen jullie ons op de voet volgen!

Nou, het uurtje internetten zit er al weer bijna op dus ik ga iedereen welterusten wensen. Ik vind het heel leuk om met jullie allen te mailen maar ik wil daarbij ff zeggen dat ik gemerkt heb dat het heel lastig is om iedereen persoonlijk te antwoorden. Ik probeer dit gewoon een beetje af te wisselen, dus niet bang zijn dat ik je vergeten ben!!

Liefs Emmy!!!

- Marjorie: ik heb erg gelachen en genoten van je mailtje. Tof trouwens dat je de laatste nieuwtjes van GTST voor me bijhoudt. Helga en ik hadden zelf al een invulling aan het verloop gegeven maar die klopt dus niet helemaal
- Anne en Martijn: was het nog druk toen jullie aan het werk waren? Ik ben die 3 musketiers al bijna vergeten maar jullie niet hoor!!!! Ik stuur binnenkort ook nog een mailtje aan het Luxor. Doe voor nu maar ff de groeten aan alle collega’s!!
- Chiara: ben jij ook veilig op Aruba aangekomen?
- Anne Lee: ben jij nog steeds veilig op Saba?
- Hugo, Sjakie en Henkie: de groeten terug!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 47184

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: