Hello Money... - Reisverslag uit Bombay, India van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Hello Money... - Reisverslag uit Bombay, India van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Hello Money...

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

03 Oktober 2006 | India, Bombay

03-10-2006

Vandaag hebben we de Dobi Gath bezocht; een openlucht handwasserette van enkele voetbalvelden groot! Tientallen mannen doen daar de was door deze te schrobben en tegen muurtjes te slaan, drogen inbegrepen. Helga en ik hebben in de omgeving rondgewandeld en kwamen terecht in een soort vuilstortpl...ehh...bebouwde kom? Stinken daar! En al die mensen! Als je ook maar 1 seconde stil blijft staan heb je al snel een muurtje om je heen van mensen die je schaamteloos staan aan te gapen. Best vreemde gewaarwording.

Vanaf Dobi Gath zijn we naar een moskee in et water gelopen. Om bij de moskee te komen moest je over een lange pier die vol ligt met bedelaars en zieke mensen.
Wij werden onderweg vergezeld door een handjevol kinderen die niks anders zeiden dan: "Hello money"
Het heeft me enige moeite gekost ze duidelijk te maken dat mijn naam "Emmy" is en niet "money". Toen ze dat eenmaal in de smiezen hadden was het: "Hello Emmy, give me money"
Geen beginnen aan dus...

Morgen vertrekken Helga en ik per bus naar Udaipur. Een rit van zo'n niet te zuinige 18 uur! Meer verhalen volgen.

• 03 Oktober 2006 - 13:40

Emmy:

Ik heb zojuist 3 berichten geplaatst dus vergeet de ander 2 niet te lezen!
    Fotos inplakken lukt helaas nog niet i.v.m. het ontbreken van de juiste facaliteiten om deze te kunnen uploaden.

Volgende keer beter!

Groetjes Emmy

• 03 Oktober 2006 - 19:07

Rene En Suus:

hoi emmy! net aangekomen en nu al drie verhalen :) dat zal wat worden deze maand :) heeeel veel plezier daar en we wachten op de foto's!
    liefs je oude bovenbuurtjes

• 04 Oktober 2006 - 18:32

Stefijn:

He Money ;-) de busrit is inmiddels voorbij hoop ik, en nu in een schoner stukkie van India? xxxx

• 05 Oktober 2006 - 07:59

Carlijn:

Hoi! Nog maar zo kort onderweg en nu al zoveel meegemaakt. Gaaf hoor!

• 05 Oktober 2006 - 09:35

Carlton:

Wat ben jij keihard zeggg.
    een slordige roepi kan je wel missen meid!!!!

goed zo nooit geld geven

• 05 Oktober 2006 - 11:33

Jesse:

Hee Emmy,
    Wat een ervaringen, nu al! Gaaf verhaal, van die Bollywood-film. Alleen jammer dat we je niet op het witte doek zullen zien. ;)

Je was trouwens volgens mij nog niet op de hoogte dat jouw dreamteam hier bij KPN de beker heeft gewonnen! Gefeliciteerd!

Veel plezier nog, ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!

• 05 Oktober 2006 - 12:02

Poulete:

hai Meisje, het gaat goed met de jongens die van jou mist al een oog en die van mij een oor maar voor de rest gaat het goed.Veel plezier en geniet ervan. kus Poulete