Glitter and glamour??? - Reisverslag uit Bombay, India van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Glitter and glamour??? - Reisverslag uit Bombay, India van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Glitter and glamour???

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

03 Oktober 2006 | India, Bombay

02-10-2006

De hele nacht door heeft het geregend en lagen we wakker van het aanhoudende onweer. Al met al niet slecht geslapen.
Na een lekkere koude douche gingen we op zoek naar eten. Maar niet nadat we eerst door de man van de receptie van ons guesthouse gevraagd werden om mee te doen in een Bollywoodfilm. Iemand zou ons dan om 13.00 uur oppikken en ons naar Filmcity brengen, dat te vergelijken is met de universal studios in Californie.
Met een grote limousine werden we opgheaald. Onderweg werden we voorzien van champagne en goed Indiaas eten... IN YOUR DREAMS!!!

De werkelijkheid was hard, bikkelhard!
Uit allerlei verschillende guesthouses werden blanken geplukt en uiteindelijk werden we met een mannetje of 20 per taxi naar het treinstation vervoerd.

Het beeld dat veel westerlingen van Indiase treinen hebben is dat deze meestal propvol zitten. Dat beeld klopt.
Bij het instappen was er voldoende zitplek maar bij elk volgend station werd de trein steeds een beetje voller. En toen ik dacht dat ie vol was werd ie nog een stukje voller, en nog een stukje, en nog een stukje. Mijn eerst zo royale zitplek was binnen mum van tijd veranderd in een stukje bank van enkele luttele vierkante centimeters. Als een sardientje bevond ik mij opgepropt tussen een berg mensen waarvan ik niet weet of ze allemaal in het bezit waren van okselfris...
Uitstappen was helemaal een drama want hoe kom je ergens uit, als er in die paar seconden dat de trein afremt, tientallen mensen in willen??
Nou gewoon, al 3 haltes van tevoren beginnen met jezelf stukje bij beetje een weg naar de uitgang te banen.

Eenmaal uit de trein propten we onszelf vervolgens weer in een bus. Deze bracht ons dan echt naar Filmcity, wat een bouwvallige loods bleek te zijn ergens tussen het struikgewas.

Bij aankomst werden we allemaal in zwarte jassen gehesen wat ons deed vermoeden dat we in de film een rouwstoet moesten voorstellen. Niets bleek minder waar: we gingen door voor doodgewone burgers ergens op een treinstation in Duitsland.
Ik heb de hele dag met die zwarte jas rondgelopen maar van figureren is niks meer terecht gekomen. Een handjevol zwarte jassen (waaronder Helga)mocht daadwerkelijk heen en weer paraderen voor de prachtig nagebouwde trein terwijl een Indiase schone "per ongeluk" in de armen liep van een ontzettende Indiase hunk. Terwijl er een romantische "om-elkaar-heen-draai-scene" plaats vond, waarbij de 2 elkaar diep in de ogen keken stond de filmploeg aan de zijkant met fohns te blazen om zodoende het haar van de Indiase schone sensueel alle kanten uit te laten wapperen. Het zag er alles behalve professioneel uit maar was natuurlijk wel om te lachen.

Al snel werd het filmen gestaakt door hevige regenval waarbij straen in rivieren veranderden (letterlijk kniehoog) en de studio in een meer veranderde. Nadat we allemaal 500 rupees (10 euro)hadden ontvangen voor onze niet getoonde acteerprestaties vertrokken we weer richting Colaba, alwaar we heerlijk met z'n allen hebben gegeten in een lokaal restaurant.

• 03 Oktober 2006 - 19:30

Stefijn:

Hmm...zien we je toch niet terug op het witte doek :-| Nou ja, al met al toch weer een leuke ervaring rijker :)

• 03 Oktober 2006 - 22:05

Petra:

die film willen wij ook nog wel eens zien.`dus vergeet die band niet mee te brengen doeg!