Ik nie begrijpen nie de helft nie! - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Ik nie begrijpen nie de helft nie! - Reisverslag uit Guanacaste, Costa Rica van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Ik nie begrijpen nie de helft nie!

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

18 September 2014 | Costa Rica, Guanacaste

Na 2 lange dagen met enkel regen, scheen op de 3e en laatste vrije dag voordat de school zou beginnen, zowaar de zon. Het duurde maar even en het was alles behalve overtuigend, maar ik heb het ervan genomen hoor! Heb me lekker decadent genesteld aan mijn prive zwembad en 1 en ander voor het nageslacht (mocht dit ooit nog komen) vastgelegd. Een zelfontspanner is een prima uitvinding wat mij betreft en heb wat mooie plaatjes kunnen schieten van mezelf, liggend op een bedje, 'verdiept' in een glossy magazine. Ook de verfrissende duik in het zwembad mocht in de shoot niet ontbreken ;-)

Voor de lunch heb ik mezelf getrakteerd op een vieze salade. Ik wist niet dat het kon, maar ff serieus... Een halve krop sla met daar bovenop 3 schijfjes tomaat, 3 uienringen en een stuk wortel!! De Amerikaanse eigenaar, inmiddels begonnen aan zijn gebruikelijke 'is-alles-naar-wens-ronde', haperde bij de aanblik van mijn bord konijnenvoer... "Oh, you're just having a salad...nothing fancy 'bout that!"
Ehhh... No, but you can make it as fancy as you want to!! Schreeuwde ik in gedachten terug...
Alsof hamburgers en kippenvleugels zo fancy zijn; het enige dat er verder nog op het menu stond.

Tamarindo voelt soms een beetje als overgenomen door Amerikanen. Alles draait om hamburgers, pizza, Coca Cola, chickenwings, flatscreen tv's en sport.
Maar als je een beetje door dit alles heen kijkt, heeft dit plekje toch ook wel iets. Het is niet zo groot, mensen kennen elkaar en groeten elkaar (en mij) op straat. Het stikt er van de surfers en ik vind dat wel iets gemoedelijks hebben, zo'n collectieve interesse. Een beetje het wintersport gevoel zeg maar. Al voel ik zelf nog niet echt de behoefte om surfles te nemen, maar wie weet! Vooralsnog heb ik meer lieflijke taferelen in gedachten, zoals het bekijken van schildpadjes die naar het strand kruipen, of juist naar de zee? Nou ja, schildpadjes die kruipen, ongeacht in welke richting ;-)

Maar eerst an die Arbeit!
Gisteren had ik een introductiegesprek op school, vooraf gegaan door een kleine niveau-bepalende test.
Ik dacht dat ik toch al een aardig woordje over de grens sprak, maar WHAT THE....!!!
Oke, gooi mij maar in het beginnersklasje, por favor...

En zo geschiedde... Ik ben inderdaad in een klasje gekomen (met 2 anderen) dat een week geleden nog geen woord Spaans sprak. Ik begin dus min of meer van voren af aan, met enkel een grotere woordenschat als voordeel. De feedback die ik kreeg op mijn test was dan ook dat mijn vocabulaire goed op peil is, maar dat ik me vooral meer moet richten op de grammatica. En eigenlijk kan ik me daar heel goed in vinden! Dat is precies waar ik zelf ook mee worstel en nu krijg ik de kans om alle losse eindjes voor eens en voor altijd goed aan elkaar te knopen, door al het geleerde nogmaals te doorlopen. En met 4 lesuren per dag gaat dat muy rápido kan ik vertellen :-)

Ik vind het leuk! En het is ook gezellig met de andere studenten. We ontbijten en lunchen veelal samen en ook zijn er voldoende na-schoolse activiteiten, zowel op eigen gelegenheid als georganiseerd door de school. Zo heb ik vandaag wat merengue-moves geleerd. En iets dat cumba heet (ofzo?).

En nu ga ik zo eens de binnenkant van mijn oogleden bekijken. Buenas noches!

  • 18 September 2014 - 21:38

    Helga:

    Leuk om te lezen Em! Je bent de grappige schrijfstijl nog niet kwijt. Enne....mogen we wat zien van die fotoshoot aan het zwembad?! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 47177

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: