Van het droge noorden naar tropische sferen! - Reisverslag uit Goa, India van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu Van het droge noorden naar tropische sferen! - Reisverslag uit Goa, India van Emmy Muijsers - WaarBenJij.nu

Van het droge noorden naar tropische sferen!

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

21 Oktober 2006 | India, Goa

De airco in de sleepertrain van Varanasi naar Delhi heeft me in 1 nacht verkouden gemaakt. Delhi was een grote drukke stad, zoals eigenlijk elke stad in India. Delhi was alleen nog een stukje drukker. Zo druk heb ik het geloof ik nog nergens mee gemaakt!
Die ene dag in Delhi hebben we een bezoek gebracht aan de grootste moskee van India. Uiteraard probeer je uiterst respectvol om te gaan met de mensen die daar hun religie komen beoefenen maar toen we door jongetjes van 16 onzedelijk werden betast, in een nauwe wenteltrap in 1 van de minaretten, had ik het helemaal geschoten... wegwezen daar!!!

We vonden het eigenlijk wel een keer tijd worden voor de McDonalds! Hoe lekker dat Indiase eten ook is, na bijna 3 weken wilden we wel eens iets anders.
Op weg naar de McDonalds werd ons pas echt goed duidelijk hoe groot het contrast kan zijn tussen arm en rijk in dit land; alleen maar goed geklede, wel doorvoedde en trendy Indiers. Winkelzaken met de duurste juwelen en de mooiste kleren. In een espressobar hebben we een overheerlijke cappuccino gedronken tussen rijke zakenmensen en een tweetal piloten.

Ik vond die ene dag in Delhi eerlijk gezegd meer dan genoeg en was dan ook blij toen we in het vliegtuig zaten op weg naar Goa.
In eerste instantie dacht ik even verlost te zijn van alle viezigheid die India herbergt maar niets was minder waar. Naast mij zat namelijk een westerse jongen met dreadlocks waar de stukken vet (talg)duidelijk zichtbaar tussen zaten. De hoofdsteun van zijn stoel werd helemaal zwart van alle overige rotzooi die zijn ragebol bevatte. Ook zijn nagels waren helemaal zwart en elke keer als die knul maar enigszins bewoog kwam er een vieze, penetrante stinklucht mijn kant uit! Walgelijk, echt ronduit smerig!! Dat ik dit in mijn mail verwerk geeft aan hoe smerig het was... het heeft gewoon echt indruk gemaakt! Ieuwwwww!!!
Maar goed, de vlucht duurde gelukkig maar 2 uur dus ik heb er niet al te lang naast hoeven zitten...

"Ladies and gentlemen, we have just landed in Goa!"

Goa is een provincie aan de westkust van India. De meeste toeristen gaan hier heen vanwege het strand en zo ook wij.
Het meest zuidelijk gelegen strand, Palolem, moest erg mooi zijn en nog redelijk rustig, in tegenstelling tot die plekken waar alleen maar wild gefeest wordt en aan de lopende band drugs geconsumeerd wordt. Palolem it would be!

Het enige probleem hier in Palolem is dat veel guesthouses en strandtentjes draaien zonder vergunning. Zodoende heeft de overheid 4 dagen voor onze komst eens flink huit te houden hier. Bijna alle lieflijke strandhutjes zijn met de grond gelijk gemaakt door er met een aantal bulldozers doorheen te jassen.
Gelukkig hebben wij nog wel een leuk hutje aan het strand kunnen vinden, gelegen tussen de palmbomen. Om ons heen is de lokale bevolking keihard bezig om alle overige hutjes weer overeind te trekken. Vooralsnog ziet het er hier een beetje uit alsof meneer/mevrouw Tsunami is langs geweest.

Het strand is verder erg mooi en het water is heerlijk!!! We zitten hier 5 dagen en huren tussendoor misschien nog een brommertje om de omgeving (bergachtig, allemaal mooi groen!!!!) te verkennen.

Jaja, nog precies een week en dan zijn we alweer thuis...

  • 21 Oktober 2006 - 20:30

    Petra En Frans:

    Hoi, ik heb zonet gezwaaid naar jullie. Ik vloog (met Google Earth) vlak over het strand van Goa; tenminste als jullie op dat schiereilandje zitten.
    Nou ben ik toch wel een beetje jaloers. Geniet er maar van.
    Jammer dat over een week(je) de verhaaltjes afgelopen zijn.

    Doei!!!

  • 22 Oktober 2006 - 12:45

    Marlon:

    He Em,
    Nog drukker dan pnom penh?(hoe schrijf je dat ook alweer??). Ik kan me herinneren dat we daar ook niet zelfstandig de straat konden oversteken...
    Nu dus nog even relaxen de laatste dagen begrijp ik? En hoe staat het momenteel met de darmen en vreemde wezentjes zoals die ook in Helga's buik de boel op stelten zetten?
    Ben benieuwd naar jullie foto's en 'live verhalen'!
    Liefs,
    Marlon

  • 22 Oktober 2006 - 22:02

    Rob:

    Hey Em, ik heb het vaker gezegd, maar jij hebt het talent om met een paar woorden een situatie prachtig te beschrijven. Ik heb erg moeten lachen om je verhalen! Ik wens je in je laatste dagen nog heel veel plezier en hoop je na thuiskomst spoedig weer te zien...
    Groeten, Rob
    (P.S. Ik ben echt wel kei jaloers ;-) )

  • 24 Oktober 2006 - 16:48

    Marga:

    Geniet maar lekker van jullie laatste daagjes op het mooie strand, zal wel even willen ruilen..
    Hoop jullie weer snel hier terug te zien!

    liefs marga

  • 24 Oktober 2006 - 19:10

    Stefijn:

    mooi strand :) zeker wel een contrast met de rest?
    Geniet er maar lekker van en tot gauw! X

    PS. Hoe smaakt de Mac daar???

  • 25 Oktober 2006 - 14:28

    Christiaan:

    Vergeet de Ayuverdic massage niet. Je zult niet weten wat je overkomt, vooral als je de uitgebreide pakt. Genietse, voordat je het weet zit je hier weer achter je pc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Emmy

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 47233

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 December 2012

Zuid Amerika, here i come!

02 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Asia again!

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

India - deel 2

03 Mei 2003 - 04 Mei 2004

Wereldreis 2003 - 2004

Landen bezocht: